Allvarliga fel som ej kan vänta till kontorstid
Om ett allvarligt fel som inte kan vänta till kontorstid inträffar utanför kontorstid, ring HSB Fastighetsjour på telefon 08-695 00 00. Samtalet går till underleverantören Jourmontör som åtgärdar sådana akuta fel. Endast akuta fel (t ex pågående vattenläcka) ska anmälas till jouren. De flesta felanmälningar kan vänta till kontorstid. Vid en onödig jourutryckning kan du komma att debiteras för utryckningskostnaden. Vissa felåtgärder ska bostadsrättsinnehavaren själv vidta eller betala för - se föreningens stadgar.
Fel på bredbandet
Vid fel på bredbandet ska vår leverantör Stockholms stadsnät (https://www.stockholmsstadsnat.se) kontaktas, tel: 08-501 220 10, e-post: kundtjanst@stosn.se. Deras kundtjänst har öppet helgfria vardagar 8.00-20.00 och helgdagar 10.00-18.00.
Övriga fel
Övriga fel anmäls på HSB:s webbplats, https://felanmalan.hsb.se/.
Anmälan går då direkt till en av våra fastighetsskötare. Alternativt kan du ringa Kund- och medlemsservice 010-442 11 00 eller besöka fastighetsskötarexpeditionen. Fastighetsskötaren återkopplar till dig inom två arbetsdagar.
Brf Pålsundet har avtalat fastighetsskötsel med HSB Stockholm. Huvudansvarig fastighetsskötare är Andreas Axelsson. Han träffas på fastighetsskötarexpeditionen i Anders Reimers väg (ARV) 9, ingång från gården. Normal expeditionstid: Tisdagar 07:30–08:30 eller torsdagar 15:30–16:30 utom på röda dagar. Under sommarmånaderna juni, juli och augusti är det enbart tisdagstiden.
Fastighetsskötaren kan på expeditionstid lämna ut beställda nyckelbrickor och nycklar. Legitimation och underskrift krävs. Samma nyckelbricka används för entrédörrar, återvinningsrum, gästlägenheter, föreningslokal, kajakförråd, bastu och gym. En nyckelbricka kostar 200 kr oavsett om det är din första bricka eller en extrabricka.
Kund- och medlemsservice
Webb: www.hsb.se/stockholm/om-hsb/kontakt/kontakt/
Mejl: service.stockholm@hsb.se
Telefon: 010-442 11 00 (vardagar 08:00–16:30, torsdagar 08:00–18:00)
Postadress: HSB Brf Pålsundet nr 4041, HSB Förvaltning, 112 84 Stockholm
Besöksadress: HSB Stockholm, Englundavägen 5A, 171 41 Solna (vardagar 09:00–16:00, fredagar 09:00–15:00)
Alla ärenden hanteras av Kund- och medlemsservice som fördelar ut ärenden inom HSB. Kund- och medlemsservice hjälper till med alla slags frågor relaterade till ditt boende t.ex. beställning av nyckelbrickor och nycklar, överlåtelser, avgifter, hyror, panter, uthyrning av garage- och P-platser, förråd och andrahandsuthyrning.
Vid behov slussas ditt ärende vidare till Brf Pålsundets förvaltare (se kontaktuppgifter längst ned i sidfoten). Med förvaltaren kan du diskutera det som inte kan åtgärdas med felanmälan eller med kontakt med Kund- och medlemsservice t.ex. rådgivning vid ombyggnation och i stadgefrågor. Förvaltaren hanterar också bostadssociala frågor (störande grannar, konflikter etc.).
Position | Namn | Telefon |
Adress | Mejl till styrelsen |
Ordförande | Finn Thormark Fröst | ARv 17 | info@palsundet.se
Titta först ovan under Förvaltning om mejlet ska adresseras dit! |
|
Vice ordförande | Magdalena Ginste | ARv 11 | ||
Ledamot/Sekreterare | Per Karlsson | ARv 15 | ||
Ledamot | Arne Mårtensson | 070-834 95 80 | ARv 17 | |
Ledamot | Johan Pehrson | ARv 11 | ||
Ledamot | Joakim Björklund | ARv 4 | ||
Ledamot | Lynn Wickström | ARv 4 | ||
Ledamot | Ulrica Edholm | ARv 10 | ||
Ledamot | Yvonne Brax Kjellström | 073-926 14 30 | ARv 17 | |
Ledamot från HSB | Fred Åkesson | – | ||
Suppleant | Ida Bohlin | ARv 6 | ||
Suppleant | Marina Kozlova | ARv 2 | ||
Suppleant | Klas Nilsson | ARv 4 |
Ordinarie | Maria Jansson | revisor@palsundet.se | ARv 2 |
Suppleant | Kajsa Aronsson Kjellman | ARv 10 |
Sammankallande | Rebecca Thorburn Stern | valberedningen@palsundet.se | ARv 6 |
Ledamot | Magdalena Löfström | ARv 4 | |
Ledamot | Anna Ivemark | ARv 12 |