Om föreningen

Föreningen är belägen i Krusboda, i skärgårdskommunen Tyresö och ligger i närheten av vackra naturområden. Vad sägs om att kunna sola och bada i Albysjön på sommaren eller åka skridskor och skidor på vintern?

Husen byggdes ca 1973 och består av tre fastigheter: Alby 1:796, Alby 1:797 och Alby 1:798. De tre fastigheterna har 58 lägenheter fördelade på 29 stycken ettor, 18 stycken tvåor och 11 stycken treor.

Fastigheterna ombildades från hyresfastighet till bostadsrättsförening den 1 april 2016 och förvärvades från Tyresö Bostäder.
Föreningen har i dagsläget både hyreslägenheter och bostadsrätter. Hyreslägenheterna säljs av föreningen vartefter de sägs upp.

Föreningen förfogar över 42 st garage på parkering K och M som man kan hyra, se områdeskartan. Föreningen har även 42 st parkeringstillstånd som delas ut till de som äger/leasar en bil och bor i föreningen.

Krusboda har tre förvaltningsstrukturer, vilket innebär att samtliga fastighetsägare (med undantag av några fastigheter på Flåhackebacken) är anslutna till tre olika samfälligheter och har andelar i dessa. Läs mer på respektive hemsida: ASK, Antenn samt Garage.

Hus 1 (Alby 1:796) har 12 andelar i ASK, 12 andelar i antenn samt 14 andelar i garage
Hus 2 (Alby 1:797) har 16 andelar i ASK, 16 andelar i antenn samt 13,5 andelar garage
Hus 3 (Alby 1:798) har 11 andelar i ASK, 11 andelar i antenn samt 14 andelar i garage

I området finns även en ICA-affär, skola, poolområde, pizzeria samt 3 förskolor.
Dessutom finns några av kommunens löparspår 5 minuter bort i vårt fina friluftsområde Alby. Här finner du även en bondgård och 2 cafeer.