I Aptusportal, som du når via tavlan i entréerna, webben eller appen (Aptus home i Apple store för iPhone/ i Google play för Android) kan du gå in på fliken LÅS & NYCKLAR. Här ser du alla dina boendebrickor som du har idag. Om du skulle tappa bort en bricka kan du lätt gå in här för att spärra brickan. Du klickar då på ”SPÄRRA”.
OBS! Detta är även extra viktigt att du gör om du inte fått alla passagebrickor lämnade till dig från tidigare ägare. Så att vi inte får obehöriga som kan komma in i våra lokaler och byggnader.
Instruktioner för Aptuspotal och hur du loggar in på webben/i appen första gången finns här: Boka via tavla, webb eller app
Du beställer extra passagebricka via styrelsen som skickar beställningen till Baxec för hantering.
Fyll i formuläret här för att skicka din beställning
För att beställa extra nycklar, kontakta HSB:s sammarbetspartner CERTEGO.
Du måste ange namn, adress och lägenhetsnummer vid beställning. Legitimering krävs.
E-post för beställning av nycklar och cylindrar: butik.stockholm@certego.se
Telefon: 08-588 155 00.
Nycklarna hämtas på:
Certego Stockholm/Västberga
Västberga Allé 5.
Ta med legitimation.
Anmäl ditt telefonnummer till porttelefonen så slipper du lämna ut portkoden till leverantörer. Det ökar säkerheten i våra byggnader och hindrar obehöriga att komma in.
Vår dörrautomatik kräver lite tålamod. Tryck inte på dörren då motorn är igång eftersom det då kan skada motorn.
Du kan ställa upp ödrren genom att
För att hålla dörren i uppställt läge öppna dörren med hjälp av dörröppnaren genom att ”blippa” nyckelbrickan eller slå in kod från utsidan eller tryck på knappen från insidan.
När dörren är i öppet läge skifta den vänstra knappen på dörröppnaren från II till I dörren kommer då stanna i uppställt läge.
För att avbryta uppställningen skifta den vänstra knappen tillbaka från I till II.
Obs! Använd endast detta sätt för att ställa upp dörren, andra alternativ kan förstöra dörr eller dörröppnare.