Är något trasigt i din lägenhet eller vill du få kontakt med en fastighetsskötare för annan hjälp?
Nedan finns svar på några vanligt förekommande frågor gällande felanmälan.
Vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, ring 010-442 11 00.
Jourtelefon: 08-695 00 00.
Har du istället frågor om till exempel medlemskap eller avier?
Kontakta Kund- och Medlemsservice.
En felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan t.ex. vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare.
En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan.
När du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad för föreningen eller för dig som bostadsrättsinnehavare. För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.
Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av:
En felanmälan kan du göra genom att logga in på Mitt HSB eller via detta formulär eller genom att logga in på Mitt HSB. Om du gör din felanmälan i Mitt HSB kan du följa statusen på din felanmälan löpande. Önskar du personlig service går det även bra att kontakta Kund-och Medlemsservice via telefon, du hittar våra kontaktuppgifter längst ner på sidan.
För att se hur det går för din felanmälan behöver du ha skickat in den när du varit inloggad på Mitt HSB, där kan du följa alla dina aktiva felanmälningar och ärenden.
Electrolux har 5 års garanti på vitvarorna (om de finns kvar i lägenheten). Om du upptäcker ett fel på en vitvara ska du anmäla felet direkt till Electrolux.
I garantibreven nedan finns ett referensnummer, ange detta nummer vid felanmälan. Garantibevisen är uppdelade i de olika huskropparn och dess lägenhetsnummer.
Webb: www.electrolux.se/support/
Telefon: 0771-76 76 76.