Blankett för loggning av störningar

När man bor i ett flerbostadshus så får man tolerera ljud som räknas som icke-störningar; så kallade vanliga ”levnadsljud” som barnspring, oväsen ute på gården, mm mellan 8–22.

Ibland förekommer störningar som till exempel hög musik, fester, oväsen i trapphuset på obekväma tider.
Förekommer det störningar, så kan man i första hand be sin granne om att visa hänsyn för övriga boenden och inte låta på obekväma tider. Hjälper inte det, så kan man kontakta störningsjouren.

För att bostadsrättsföreningen skall kunna agera på ett störningsärende så behöver störningen vara någorlunda återkommande och i sådan grad att det skäligen inte bör tålas. Är det återkommande störningar, så kan man föra en logg av typ av störning och tidpunkt genom att fylla i blanketten nedanför, som sedan lämnas in till föreningens styrelse.

Tänk på att vid eventuella lagbrott så skall polis kontaktas och inte bostadsrättsföreningen.