Våra förvaltningstjänster ger långsiktig vägledning och säkerställer att fastighetsägare och bostadsrättsföreningar får det stöd de ska. I uppdraget har vi rollen som rådgivare och rapportör i frågor som rör underhållsplanering och det löpande arbetet. Förvaltaren agerar kontaktperson gentemot entreprenörer och hjälper exempelvis till med att hantera myndighetskrav, ombesörja anbudsförfrågningar och med att upprätta driftavtal för fastigheten.
Digitaliseringsutveckling för att möta ökade krav från kund är prioriterat. Under året har arbetet med att lansera digital köhantering av parkeringsplatser, påbörjats. Även införande av ett kundvårds- och ärendehanteringssystem har initierats.
Arbetet med att förtydliga och förenkla avtal samt se över arbetsrutiner har fortsatt under året.
Målsättningen med verksamheten är att HSB ska bistå våra uppdragsgivare med kvalificerad rådgivning, som leder till väl förvaltade bostadsrättsföreningar och nöjda kunder. Kompetens, styrning och samverkan är förutsättningar för att utvecklas och växa och samtidigt tillgodose våra kunders behov med bibehållen hög kundnöjdhet.