Garage

Föreningen har sammanlagt 15 garageplatser. Fyra är belägna i ett varmgarage i källarplanet i huset på Tegnérgatan med nedfart på östra gaveln. Till de fyra platserna finns endast två portar, varför den som har parkerat innerst kan vara tvungen att flytta på framförvarande bil vid ut- och infart.

Elva platser finns i en garagelänga inne på gården, med infart från Bredmansgatan. Garagelängan är inte uppvärmd, men samtliga platser är utrustade med en 3-timmarstimer med uttag för motor- och kupévärmare.

Föreningen har en kölista för dem som önskar en garageplats. Medlemmar i föreningen kan köa till antingen kallgarage, varmgarage eller båda. För närvarande ansvarar vice ordförande för listan som dessvärre är ganska lång. Önskemål om garageplats lämnas till styrelsen via e-post eller i föreningens brevlåda i entrén på Bredmansgatan 10C.

Regler för garagen framgår av föreningens Ordningsföreskrifter för garageplatser.

Ordningsföreskrifter för garageplatser