Bokning
I föreningslokalens kalender syns när föreningslokalen eller tältet är bokade.
(Notera att det finns en viss fördröjning mellan att en bokningsförfrågan skickas och att det förs in i kalendern.)
Bokning görs i första hand via e-mail med adress bokafyrisvallen@gmail.com.
Ange namn, lägenhetsnummer samt telefonnummer i din bokningsansökan.
Reservationen gäller för den som först anmält intresse för aktuell dag (dagar). Bokningsansvarig lämnar bekräftelse via mail eller telefon. Ansvarig för bokning av lokalen, tältet och möbler är Peter Englund, mobil: 070-223 34 05.
Hyresavgift
Hyresavgiften för rummet är på f.n. 400:- per natt, vilket debiteras via månadsavi. Då BoService debiterar 3 månader i efterskott åt gången kan det dröja innan medlemmen debiteras.
Bokningsansvarig kontrollerar rummet efter att nycklar har returnerats för att se till att allt är i ordning inför nästa uthyrning samt att rummet är ordentligt städat. Om rummet inte är ordentligt städat kontaktas medlemmen som får möjlighet att åtgärda städningen. Alternativt debiteras berörd medlem kostnaden för den städning som måste göras av städfirma innan rummet kan hyras ut igen.
Trivselregler för uthyrningsrummet
Rökning och alkoholintag är inte tillåtet i föreningslokalen.
Inte heller får husdjur vistas eller tas in i rummet.
Nötter eller starka parfymer är inte tillåtna i lokalen – tänk på allergiker!
Samma regler för allmän hänsyn gäller här som i de allmänna trivselreglerna – dessa står det mer om på föreningens hemsida: https://www.hsb.se/uppsala/brf/fyrisvallen/.
Det finns ett wifi i lokalen:
Användarnamn: foreningslokalen Lösen: fyrisvallen
I lokalen finns en bäddsoffa med 3 sängplatser samt två bäddfåtöljer, sittdynorna är madrasserna som hålls ihop med blixtlås. Likaså tillhörande täcken och kuddar som är förvarade i prydnadskuddarna som ligger i soffan. Sänglinne och handdukar ingår inte utan sådant ansvarar hyrande medlem för.
Det finns även bord och stolar för 8 personer samt ett mindre pentry med vattenkokare, kaffebryggare och ett litet kylskåp i rummet.
Toalettpapper ska finnas men ta gärna med en rulle för säkerhets skull.
Den som hyr rummet ansvarar för diskning och städning. Städmaterial och städinstruktioner finns i rummet. Det finns dammsugare, dammtrasor, skurhink och skurmopp samt olika rengöringsmedel i lokalen. Det är viktigt att komma ihåg att rengöra badrummet ordentligt inklusive duschen.
Den som hyrt rummet ansvarar för att inget försvinner eller går sönder. Skulle detta ske kan hyresgästen komma att få ersätta den extra kostnad som uppkommer.
Förhoppningen är att rummet ska vara till belåtenhet och att det fungerat som det var tänkt att göra. Saknades något, var städningen inte till belåtenhet eller om något gått sönder så meddela detta till bokningsansvarig i samband med att du lämnar tillbaka nyckeln till rummet så att detta kan åtgärdas. Det är viktigt att tänka på att lämna rummet som man själv skulle vilja finna det.
Tältet kan endast lånas av medlem i vår förening och är avsett för att användas på föreningens innergård.
Tältet lånas utan kostnad under förutsättning att alla delar återlämnas och är hela, rena och torra. Medlemmen kan annars komma att debiteras för kostnaden att ersätta delar som saknas, är trasiga eller obrukbara.
Vill du låna bord och stolar så finns även denna möjlighet för föreningens medlemmar. Tänk på att rengöra dessa noggrant inför återlämnandet. Den som hyr efter dig vill gärna ha rena saker. Det finns tennisbollar på samtliga stolar för att underlätta användande av stolar i gräs så att den inte sjunker ner i gräsmattan när man sitter på stolen. Dessa kan med fördel plockas bort om man lånar bord och stolar för användning i den egna lägenheten.
Den som hyrt/lånat utrustning av föreningen ansvarar för att inget försvinner eller går sönder. Skulle detta ske kan hyresgästen komma att få ersätta den extra kostnad som uppkommer.
Saknades något, var rengöringen inte till belåtenhet eller om något gått sönder så meddela detta till bokningsansvarig i samband med att du lämnar tillbaka partytältet och/eller bord samt stolar. Det är viktigt att tänka på att lämna utrustningen som man själv skulle vilja finna den.
Reglerna uppdaterades senast på styrelsemötet den 2020-01-20.