Heltäckande förvaltning när dig

HSB Värmland är en heltäckande leverantör av förvaltningstjänster till bostadsrättsföreningar.
För att öka tryggheten med hänsyn till föreningens förvaltning har den byggande styrelsen tecknat tekniska och administrativa avtal.

Ekonomisk förvaltning

Den ekonomiska förvaltningen innehåller bland annat att HSB sköter föreningens bokföring, skatter, deklarationer bokslut, banklån, budget, mm. Detta gör att vi gemensamt med föreningens styrelse arbetar för att utveckla föreningens ekonomi och därmed värdet på medlemmarnas insatser.

Teknisk förvaltning

Den tekniska förvaltningen innehåller bland annat fastighetens tekniska installationer samt städning, gräsklippning och snöröjning, mm.

Förvaltaravtal

Vår förvaltartjänst innehåller bland annat hantering av störningar, löpande avtal med olika entreprenörer, myndigheter, besiktningar med mera.

Driftavtal

Via driftavtal med HSB Värmland får föreningen hjälp med skötsel och drift av värmesystem samt ventilation.