Förening

HSB brf Trädgårdsgärdet är en bostadsrättsförening med närhet till både naturen och Angereds centrum. Föreningen består av 274 lägenheter fördelat över både lägenheter och radhus med en eller två våningar. På denna sida har vi samlat information som är bra för dig som bor i Trädgårdsgärdet.

Inledande om föreningen

Adresser

Trädgårdsgärdet 10-122 samt 130-234 (jämna nummer)

Fastigheter

ANGERED 105:3, 33 827 m2
ANGERED 111:1, 34 210 m2

Båda fastigheterna ägs av HSB brf Trädgårdsgärdet, varpå man inte är föremål för tomträttsavgälder.

Lägenheter

62st 2:or, 98st 3:or, 97st 4:or, 16st 5:or. Totala bostadsytan är 25 209 m2.
Här kan du läsa mer och föreningens olika lägenhetstyper: Lägenhetstyper

Lokaler

Föreningen har en lokal för uthyrning på Trädgårdsgärdet 66. Denna bokar du genom att.... ???

HSB Brf Trädgårdsgärdet
Gösta Berlings gata 32
422 48 Hisings Backa

(Om du besöker Styrelseexpeditionen på Trädgårdsgärdet 140 så finns som komplement till postadressen även en brevlåda utanför dörren där du kan lämna blanketter och annan post till styrelsen)

Trädgårdsgärdet 140 (Styrelseexpeditionen)
424 68 Angered

Organisationsnummer

716460–2562

Fakturaadress

HSB brf Trädgårdsgärdet
22-2136-000
FE 397
838 73 Frösön

Faktura kan även skickas digitalt till fakturor.gbg@hsb.se

Tel. 031-332 06 10
Mejl: brf.tradgardsgardet@telia.com

Vad vill du veta mer?

I menyn kan du fördjupa dig i olika ämnen och du kan även använda sökfunktionen (förstoringsglaset) om du letar efter något specifikt på hemsidan.

Du är alltid välkommen till föreningsexpeditionen om du vill prata med någon i styrelsen, ställa frågor som rör ditt boende eller ge förslag, tips och idéer om sådant som förbättrar och utvecklar föreningen. Det är också i föreningsexpeditionen som du hämtar komposteringspåsar och bokar den föreningslokal som finns just i Trädgårdsgärdet 140. Information om bokning av den andra lokalen på Trädgårdsgärdet 66, finns under fliken I och omkring Trädgårdsgärdet. Du hittar föreningsexpeditionen i källarplanet på Trädgårdsgärdet 140.

Varje helgfri tisdag kl. 19:00 – 20:00 kan du träffa någon ur styrelsen där. Expeditionen är dock stängd några veckor mitt på sommaren och några veckor kring jul/nyår.

Vill du nå oss andra tider har vi numera en föreningstelefon. Där säger du vem du är, ditt ärende och vart vi kan nå dig. Vi lyssnar av telefonen varje kväll och återkopplar så fort vi kan. Telefonnumret är 031-332 06 10.

Du når oss även via mail: brf.tradgardsgardet@telia.com. Föreningen har dessutom två brevlådor. En i TG 140 i källaren och en i TG 66. För att föreningen ska kunna agera på sånt som du skriver till oss om, måste du underteckna skrivelsen med ditt namn och adress. Skriv också ett telefonnummer eller en e-postadress som vi kan nå dig på.