Felanmälan, boendeservice & FAQ

Föreningen anlitar HSB Göteborg för att hantera felanmälan och boendeservice. Se mer information och vår FAQ nedan.

HSB Felanmälan

Om något är fel i din bostad, föreningens byggnader eller utemiljö ska du kontakta HSB felanmälan.

Tel. 010-442 24 24
Telefontid: helgfria vardagar 8.00 - 16.30
Övrig tid om det är akut: Securitas fastighetsjour Tel. 010-470 55 98

Securitas hänvisar icke akuta åtgärder till HSB:s felanmälan enligt ovan. De gör detta på styrelsens uppdrag då föreningen får betala extra för varje fel som Securitas åtgärdar. 

Felanmälan kan även göras via: www.hsb.se/goteborg/felanmalan/

I de fall ärendet är av sådan art att det är inom bostadsrättshavarens eget ansvar så kan HSBs personal i vissa fall utföra de tjänster som efterfrågas, vilket i sådant fall sker mot en kostnad som debiteras dig som medlem.  

HSB Boendeservice

Telefon 010-442 20 00
Mail boendeservice.gbg@hsb.se  
Telefontid: helgfria vardagar 8.00 - 16.30

Boendeservice hanterar frågor rörande till exempel mittHSB, avisering, parkering och medlemskapet hos HSB Göteborg. 

FAQ - Vanliga frågor och svar (under bearbetning)

Om du inte finner svar på din fråga i vår FAQ så kan du använda hemsidans sökfunktion (förstoringsglaset)

  • Grannen stör på kvällarna, vem kontaktar jag?
  • Vilka projekt pågår i föreningen?
  • Var hittar jag blanketter?
  • Hjälp jag har skadedjur!
  • Vilka tider kan jag träffa styrelsen?
  • Vilka har förtroendeuppdrag i föreningen?
  • Vad går min avgift till?
  • Vad gäller vid renovering i lägenheten?
  • Behöver jag en försäkring och vad innebär bostadsrättstillägg?
  • Finns det laddplatser för elbil?