Staket mot innegård

Mail till styrelsen från medlem att sätta upp staket mot innegård vid Glasbrukskajen resp mot Glasbruksparken.

Styrelsens svar:

Utformning av föreningens utemiljö har skapats av trädgårdsarkitekter för att finna en design i balans gällande färg och form.  När det gäller ex. växt val, utformning av murar, sittplatser etcetera.

Föreningens utemiljö är mer påkostad än flera andra motsvarande föreningars utemiljöer.

Ritningar och utformning presenterades för de som var intresserade av att köpa en lägenhet i föreningen. Utformning av utemiljön får därför anses vara en flera förutsättningar för beslut om köp av en lägenhet.

Att förändra utemiljön påtagligt genom att sätta upp staket bedömer styrelsen är betydande förändringar som ligger utanför styrelsen mandat att besluta.

Om sådan förändring skall detta beslutas ske bör detta på föreningens årliga stämma.

För att behandlas på en stämma behövs då att motion skickas in till nästa stämma för behandling där samtliga boende har möjligt att uttrycka sig.