HSB Malmö stöttar en av årets viktigaste händelser

17 januari 2024

Den 18 januari hålls Diversity Index Award i Malmö på anrika Malmö Rådhus. Vid galan uppmärksammas olika personers och organisationers insatser för att öka mångfalden, inkluderingen och jämlikheten i samhället.

HSB Malmö har i flera år varit en partner till Diversity Index Award.

– Ett av våra mål är att skapa inte bara en jämställd arbetsplats, utan också att vara med och skapa ett samhälle där mångfald och inkludering är viktigt. Vi vill spela en roll i dessa frågor, och detta är ett av sätten vi gör det på, säger Mia Gustafson, strategi- och utvecklingschef på HSB Malmö.

Diversity Index Award är ett mångfaldspris som har delats ut sedan 2012. Förebilder och bra exempel lyfts fram genom att personer, företag eller organisationer som jobbar för att stärka mångfald, acceptans och rättvisa uppmärksammas. Priset delas ut i åtta olika kategorier, och vinnarna utnämns av en jury sakkunniga i de olika frågorna.

Priset är politiskt och religiöst obundet, och arbetet drivs av en ideell förening med säte i Malmö.

– Man skrattar, gråter och förundras på den här galan. Det är människor med starka berättelser, och ett otroligt brett spektrum av olika frågor. Pristagarna är människor och organisationer som medvetet arbetat och drivit frågor som betyder allt för dem och samhället, säger Mia Gustafson.

Årets gala är den 18 januari 2024 på Malmö Rådhus.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 53 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.