HSB Malmö tar hem Kundkristallen 2024

09 februari 2024

HSB Malmö har, genom sitt hyresfastighetsbolag HSB Sundsfastigheter, tilldelats den prestigefyllda Kundkristallen 2024 i kategorin ”Störst lyft serviceindex – bostäder, 1 000 till 3 999 lägenheter".

Kundkristallens vinnare utses inte av en jury, utan bygger på hyresgästernas omdömen i den kundundersökning som HSB Malmö utför varje år med AktivBo.

Av de hyresgäster som svarade var 79,8 procent nöjda med sin fastighetsvärd. De områden som såg mest förbättringar var ”Trygghet”, som ökade med 2,8 procent och ”Rent och snyggt”, som ökade med 4 procent.

– Utmärkelsen är ett kvitto på att det engagemang som medarbetarna har för våra hyresgäster varje dag gör skillnad, säger Marcus Johansson, chef för HSB Malmös hyresfastigheter.

Under det gångna året har organisationen bland annat arbetat aktivt med trygghetsåtgärder i sina fastigheter, som närvarostyrd belysning i gemensamma utrymmen, sociala områden på innergårdar och förbättrade miljörum.

– Det är glädjande att se att våra hyresgäster upplever sig trygga i sina hem, och även i sina närområden, säger Marcus Johansson.

Om Kundkristallen

Kundkristallen är ett branschpris, i regi av AktivBo, som delas ut till de hyresvärdar som gjort den största förbättringen av sin service, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorier inom service, produkt och profil/varumärke. Det är ingen jury eller kommitté som avgör v innarna – utan hyresgästerna själva.

För mer information om HSB Malmö:
    hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 53 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

hyresrätt
    aktivbo