Föreningen

Det goda boendet med närhet till mycket, det är Äpplet det. På gångavstånd finns Ica Supermarket, Bolltorps Handelsområde och Willys. Ett stenkast bort finns Nolhagaskolan, och finns det gymnasieungdomar i familjen kan de ta sig till klassrumsdörren på fem minuter. Det tar inte heller många minuter ner till Nolhaga park eller Mjörnstranden.

Äpplet är ett hemtrevligt område, bra lägenheter och goda grannar. Och med bostadsrätt, lite mer ansvar och frihet än hyresrätt, lite mindre jobb och risk än egen villa, en bra balans i livet.

Äpplet är en förening där många som flyttade in när fastigheten byggdes för snart 40 år sedan fortfarande bor kvar, just för att boendet fungerar såpass väl och vi tillsammans tar ansvar för att det ska fortsätta göra det. I föreningens stadgar, som finns i sin helhet nedan, finns ansvarsfördelningen mellan medlem och förening.