Invigning av entréparken

Vädrets makter var oss nådiga lördagen den 4 oktober när vår nya entrépark invigdes med pompa och ståt. Många av föreningens medlemmar var där, väldigt många till och med, men för dem som hade annat för sig vill vi gärna berätta att det var gemytligt, folkligt och festligt.

Prick elva startade Musikkåren Kamraterna från Alingsås sin marsch genom föreningen och vid pass 11.15 nådde man entréparken och höll en uppskattad konsert där.
Vår ordförande Håkan Johansson höll tal och poängterade att denna satsning inte innebär att det kommer att satsas mindre på våra övriga trädgårdsanläggningar i framtiden. Våra berömda storgårdar skall fortsatt grönska och blomma och vårt Backadalens skall bli ännu vackrare, det är denna styrelsens ambition.
Och vem skulle klippa bandet och se till parken blev riktigt invigd om inte föreningens nestor och tidigare ordförande under många år Tage Lundgren. Han har arbetat aktivt i styrelsen under huvuddelen av de dryga fyrtio åren som gått sedan föreningen överlämnades till medlemmarna.
Trots att kön till korvgrillarna ibland var lång var stämningen hela tiden på topp. Även barnen fick köa till ponnyridningen men alla väntade tålmodigt på sin tur. Karusellen fylldes tur på tur av åkhungriga och även hoppborgen utnyttjades flitigt.
De två lekskulpturerna i själva parken blev både kommenterade och diskuterade och flitigt använda av barnen.
Boulebanan var i början av tillställningen scen för musikkåren, men när den väl lämnat den var det många som prövade på att spela. Vi i styrelsen fick tillfället att träffa och prata med många medlemmar och vi hörde enbart lovord om den nya parken.
Fritidskommittén fick ligga i som remmar hela dagen och skall ha en eloge och stort tack för ett förtjänstfullt arbete, som gjorde lördagen den 4 oktober till en minnesrik dag för både gammal och ung.

Backagården
    Barnen leker