Våra stadgar

Det är bostadsrättsföreningens stadgar, Bostadsrättslagen och Lagen om ekonomiska föreningar, som ger anvisningar om medlemmarnas rättigheter och skyldigheter i en bostadsrättsförening. Våra stadgar som har antagits på två följande föreningsstämmorstämmor, ger en god bild över hur beslut ska fattas och om de rättigheter och skyldigheter som medlemmen har. Endast i undantagsfall behöver svar sökas i lagtexterna.

Observera att "HSB-kod" och "Stadgar HSB Backadalen" är nya dokument som antogs av medlemmarna under hösten år 2017. De stadgar som skickades ut till alla medlemmar till Årsstämman 2017 är de som gäller. Tidigare stadgar och det stadgeförslaget som skickades ut i augusti år 2017 är alltså inte gällande.