Sista etappen i Åhusparken flyttar in

09 juli 2018 Nu har projektet i Åhusparken nått sitt slut och på onsdag, 11 juli, står de sista hyresrätterna klara för inflyttning. Nycklarna delas ut från klockan 09.00. Totalt har 90 nya bostäder i hyresrättsform uppförts och det är nu de sista 30 hyresrätterna som får sina första hyresgäster.

Onsdagen den 11 juli flyttar hyresgästerna in i tredje och sista etappen i Åhusparken. Nycklarna delas ut från klockan 09.00.

– Allt har varit uthyrt och klart sedan mitten av juni, ett tydligt bevis på det stora intresset och behovet av hyresrätter även i Åhus, säger Malou Nordgren, som arbetar med nyproduktion på HSB Skåne

Totalt har 90 nya bostäder i hyresrättsform uppförts och det är nu de sista 30 hyresrätterna som får sina första hyresgäster. Byggnationen i Åhusparken omfattar sex punkthus med tre plan vardera, vilka byggs i tre etapper. Lägenheterna är 2–4 rum och kök fördelade på cirka 55–88 kvadratmeter. Samtliga lägenheter har inglasad balkong.

Inredningen i lägenheterna är noga utvald och de har utrustats med klinker och ekparkett som golvmaterial samt vitmålade väggar. Alla lägenheterna är utrustade med tvättmaskin och torktumlare.

Åhusparken är den gamla folkparken i Åhus. Parken är uppvuxen och lummig och husen ligger mitt i grönskan. Tomten har ett perfekt läge med promenadavstånd till shopping och nöje i Åhus centrala delar samt sol och bad vid havet. Även golfbana och småbåtshamn ligger endast ett stenkast bort. Granne med tomten ligger den gamla rotundan som genomgått förändring av en aktiv intresseförening.

För mer information, besök hsb.se/skane/ahusparken

hsb skåne