Mäklarinfo

Information till mäklare

Överlåtelse

Föreningen tillämpar tillsyn vid samtliga överlåtelser. Tillsynen bokas av mäklare. Säljare och köpare skall närvara på tillsynen. Syftet med tillsynen är att föreningen får en uppfattning om i vilket skick lägenhet överlåtes i samt ett bra tillfälle för köpare och säljare att utbyta kontakt. Tillsynen skall äga rum innan tillträdesdatumet.

Föreningen tillåter delat ägande mellan föräldrar och barn. Barnet skall äga minst 10 % av bostaden.

Föreningen tillåter INTE juridisk person som medlem.

Om avgiften

Brf Rosenvång 2 har individuell mätning och debitering av el. Det innebär att elen debiteras utöver avgiften och det debiteras baserat på faktiskt förbrukning. Debiteringen sker månadsvis med aviutskick varje kvartal.

Planerat underhåll

Under 2023 har föreningen genomfört följande åtgärder:

- Relining av avloppsstammar (avslutas nov 2023).
- Installerat IMD-El inkluderat uppgradering av elcentraler för anpassning till laddstolpar och solceller (avslutad).

Följande planerade underhåll kommande åren:

- Byte av belysning i källare (4 st hus)
           - Byte värmeväxlar

Föreningens gemensamma ytor

P-plats. Föreningen har 53 p-platser som upplåtes till medlemmar. P-avgiften är 150 kr from 240101. Kösystem tillämpas. För närvarande lång kö.

Gemensamhetslokal. Hyra 100 kr/dag.

Övernattningslägenhet. Hyra 400 kr/natt. Hyra max 7 nätter i streck.