Brf Vega

Bostadsrättsföreningen Vega, med 90 lägenheter i storlek 1-4 rok, uppfördes 1968 är en mycket stabil och välskött förening. Centralt belägen med närheten till skolor, butiker och kommunikationer. Adresser är Hantverkaregatan 24-30 och fastighetsbeteckning Svedala 64:1.

I avgiften ingår: vatten, värme, renhållning, kabel-tv via Tele2 och bredband med hastighet 100/10Mb. Föreningen har IMD. Det innebär att förbrukningen av el mäts i varje lägenhet. Bostadsrättstillägg ingår i avgiften via Länsförsäkringar.

Föreningens administration sköts av HSB och en vaktmästare för städning och underhåll av fastighet och trädgårdar. Medlemmarna har tillgång till gym, festlokal och flertalet uteplatser. Det finns cyckelrum och tvättstugor i varje hus samt ett grovtvättstuga. Förråd ingår till varje lägenhet. Föreningen har 73 parkeringsplatser och 35 garageplatser med separata kö till vardera.

Nya sopstationer och  belysningen i gemensamma ytor (källare, trapphus) blev utbytt under 2018. Under 2019-2021 genomfördes renovering av fasad, tak och byte av samtliga fönster. Under 2022-2023 infördes fjärrvärme. Hösten 2023 påbörjades även relining av avloppsstammar.

Styrelsen följer underhållsplan, för renoveringar som är gjorda och framtida renoveringar/underhåll se aktuell årsredovisning.