Vem gör vad i vår förening

Styrelsens uppgifter

Styrelsen ansvarar för föreningens organisation och förvaltningen av bostadsrättsföreningens angelägenheter. Styrelsen ska fortlöpande bedöma föreningens ekonomiska situation. Styrelsen ska se till att föreningens organisation är utformad så att bokföringen, medelsförvaltningen och föreningens ekonomiska förhållanden i övrigt kontrolleras på ett betryggande sätt. Styrelsen ska arbeta strategiskt och långsiktigt med bland annat fastighetsägaransvar, ekonomi, underhåll och medlemsinflytande. Styrelseledamot ska självständigt bedöma de ärenden som styrelsen behandlar och begära, eller ta fram, den information som är nödvändig för att fatta beslut. En styrelseledamot ska ta till sig den kunskap om bostadsrättsföreningens verksamhet som krävs för uppdraget. Styrelsen ska ta ansvar för och främja alla medlemmars intressen.

Vicevärd och fastighetsskötsel

Vicevärd: Leif Klintesten

Tel. 070-459 13 32

Vicevärden

sköter underhållet av föreningens fastigheter. Hans främsta uppgift är att bidra till föreningens utveckling. Detta görs genom att bistå styrelsen, till exempel genom att förbereda underlag och rapporter. Han ansvarar för att styrelsens fattade beslut verkställs och för att sköta det löpande som händer mellan styrelsemötena.

Vicevärden ska introducera nya medlemmar i Brf genom diverse information. Han ansvarar för nyckelsystemet, tar emot felanmälan och se till att det akuta felet blir åtgärdat.

Ska även se till att fastighetsskötsel blir utförd på avtalat sätt.

Fastighetsskötsel

Fastighetsskötseln hos Brf Vega köps in från Vellinge Fastighetstjänst.
Fastighetsskötare är Alborz Hemmet, tel: 076-287 98 10

Vicevärden och fastighetsskötare har daglig kontakt gällande frågor som rör den dagliga skötseln. Fastighetsskötare ska, enligt kontrakt, utföra tillsyn och skötsel av samtliga Brf Vegas skötselområden. Detaljerad arbetsbeskrivning finns i Tekniska arbetsuppgifter inom fastighetsskötsel för HSB Brf Vega.

Tekniska arbetsuppgifter inom fastighetsskötsel för HSB Brf Vega