HSB brf Havskatten - en förening mitt i Mölndals hjärta

Brf Havskatten är en attraktiv förening mitt i det pulserande Mölndals Innerstad. Huset byggdes 1984 och har 62 lägenheter och 16 lokaler(11 hyresrättslokaler och 5 bostadsrättslokaler) vilket gör att föreningen har en mycket god ekonomi. Havskatten är granne med bla helt nybyggda Mölndal Galleria och andra nyinflyttade näringsidkare vilket gör läget än mer atraktivt. Havskatten har alltså 18 lokaler med olika verksamheter vilket bidrar till ett härligt gemenskap och trevlig stämning i huset samt god ekonomi till föreningen.

Huset har en innergård som bara de boende och affärslokalinnehavarna har tillträde till dvs en helt privat innergård vilket gör att man får en otroligt lugn miljö på insidan. Här kan man grilla, odla grönsaker eller varför inte bara sitta på uteplatsen och läsa en bok i lugn och ro.

Många gamla hus i Mölndal har inte hiss men Havsskatten kan stoltsera med fyra hissar som tar dig ända upp till toppen, vilket uppskattas av alla speciellt äldre och barnfamiljer. Väldigt lyxigt tycker våra medlemmar.