Grundläggande för styrelsens arbete är att:

Ansvar och arbetsuppgifter regleras av föreningsstadgar och lagar som tex bostadsrättslagen(BRL), lagen om ekonomisk förening(FL), hyreslagen och bokföringslagen.

Styrelsen har som uppdrag att:

• Sörja för en tillfredsställande organisation och förvaltning av föreningens angelägenheter.
  • Säkerställa att bokföring och medelsförvaltning sker enligt lagar och förordningar samt innefattar en tillfredsställande kontroll.
  • Förvalta föreningens fastigheter på ett betryggande sätt och tillse att fastigheterna är väl underhållna.
  • Informera medlemmarna om vad som sker i föreningen.

Förtroendevalda i styrelsen för 2023 består av:

Berne Hultin - Ordförande

Hamed Kangarlou - Vice ordförande

Jashar Samadi - Ledamot

Steffen Steffensen - Ledamot

Gunnel Keinström - Ledamot

Peter Derborn - Ledamot

Andreas Hellquist - Ledamot

Sofia Fridman - Ledamot HSB

Stefan Danko - Revisor

Kajsa Lindgren - Valberedning

Viktor Josefsson - Valberedning

Var håller styrelsen sina möten och hur ofta sker det?

Styrelsen har ordinarie möten en gång i månaden och dessa hålls i styrelserummet som finns på innegården(mittemot tvättstugan).

Hur kontaktar jag styrelsen?

Mail: styrelsen@brfhavskatten.se

Hemsida: www.hsb.se/havskatten

Det finns även en brevlåda utanför styrelserummet där man kan lämna meddelanden eller blanketter till styrelen.