Utveckling

Vår strävan som styrelse är att agera på ett sätt som gör att brf Ankarkronan ständigt utvecklas i en positiv riktning.

Vår ambition som styrelse är bland annat att stimulera, dvs stödja och uppmuntra anställda, styrelsekollegor och alla andra engagerade till att såväl kritiskt granska vår verksamhet som att komma med idéer, förslag till bättre lösningar.

Det gäller med andra ord att tillvarata våra anställdas, förtroendevaldas och medlemmars erfarenhet och idéer. Vidare att ständigt ha en öppen, ärlig dialog kring vår verksamhet vilket i sin tur skapar engagemang och ger en god grund till fortsatt positiv utveckling för vårt bostadsområde och vår förening.

Det är dessutom nödvändigt för oss i styrelsen att på ett seriöst sätt värdera och bedöma olika förslag med utgångspunkt från vår insikt om föreningen. Med detta sistnämnda avses styrelsens kännedom om föreningens verksamhet, ekonomi, regelverk, vision, verksamhetsidé och mål.