Informationspolicy

Styrelsen för brf Esplanaden har (förutom den personliga kontakten) fyra informationskanaler till sitt förfogande: sms, e-post, tryckta informationsbrev samt hemsidan.

SMS

Från och med hösten 2019 abonnerar Esplanaden på en SMS-tjänst från InTime, ett företag med huvudkontor i Luleå. Tjänsten gör det enkelt att snabbt nå medlemmarna med kortfattad akut information eller information som i varje fall mår bra av att komma ut snabbt.

E-post

E-post används för den information som meddelas efter styrelsemötena, liksom för övrig information som kräver större utrymme eller mer nyanserade och detaljerade resonemang än vad SMS-tjänsten medger.

Information på papper

Information på papper kan i princip användas på samma sätt som information per e-post. Ett typexempel är de månatliga bulletiner som av tradition sammanställts efter styrelsemötena och som delats ut till medlemmarna. Andra exempel kan vara när något större projekt är på gång som berör föreningens medlemmar eller när externa aktörer fattat beslut av stor vikt för medlemmarna. Efter önskemål vid årsmötet 2019 delas informationsbladen numera ut i brevlådorna.

För att maximera möjligheterna att informationen verkligen når medlemmarnakommer e-post och information på papper att användas parallellt, dvs samma meddelande distribueras både med e-post och via informationsblad.

Hemsidan

Brf Esplanaden disponerar en egen hemsida inom HSB-portalen. Syftet för Esplanadens webbplats är att vara en faktabank om föreningen och ett skyltfönster utåt, framförallt mot mäklare och personer som är intresserade av att skaffa en lägenhet i föreningen. På hemsidan ska medlemmarna också kunna hitta aktuell information från styrelsen, liksom information om händelser som är på gång inom föreningen.