Minnets samfällighetsförening

Minnets samfällighetsförening, som består av de tre bostadsrättsföreningarna Esplanaden, Bågen och Minnet, förvaltar en rad gemensamma nyttigheter för de boende runt innergården: värme och vatten, gator och vägar, innergården i övrigt samt sophuset.

I spalten till vänster på den här sidan hittar du löpande information från samfällighetsföreningen samt en del "basinformation". Under rubriken Processen bakom samfällighetsföreningen finns bland annat den dom i Mark- och miljödomstolen som ligger till grund för föreningens verksamhet.

Under rubriken Minnets SF i korthet finns en "populärversion" av domen, med bland annat de av Lantmäteriet fastställda andelstal som styr de avgifter som de resp bostadsrättsföreningarna ska betala för samfällighetens verksamhet.