TV och bredband

Bredband/internet
Alla boende i föreningen har tillgång till Telias bredband. I grundutbudet ingår hastigheten 250mbit, för mer information om bredbandet klicka här. För att kunna nyttja Telias bredband behöver du ha en router från Telia. Routern tillhör lägenheten vilket innebär att den ska finnas i lägenheten när du flyttar in. Saknas den ska du kontakta Telia eller den tidigare ägaren/hyresgästen av lägenheten. 

TV
Alla boende i föreningen har också tillgång till Telias digital TV. I grundutbudet ingår kanalpaket Lagom, för mer information om kanalpaketet klicka här. För att kunna nyttja Telias digitala TV-tjänst behöver du ha Telias digitalbox kopplad till en Telia-router. Digitalboxen tillhör lägenheten vilket innebär att den ska finnas i lägenheten när du flyttar in. Saknas den ska du kontakta Vicevärden eller den tidigare ägaren/hyresgästen av lägenheten.

Telefoni
Telia erbjuder även telefonitjänster. Kontakta Telias kundtjänst för mer information om detta. 

Avgift 
Bredbands- och TV-tjänsten ingår i din månadsavgift. Vill du däremot utöka bredbandshastigheten eller kanalpaketet tillkommer en extra avgift. Kontakta Telias kundtjänst för mer information om det.

Aktivering av tjänsterna
För att aktivera ditt bredband och din TV-tjänst behöver du kontakta Telias kundtjänst. För att du ska kunna aktivera dessa behöver den som bott i lägenheten innan dig säga upp sina tjänster hos Telia. 

Inkoppling av utrustning 
För att få hjälp med inkoppling av utrustningen behöver du kontakta Telias kundtjänst. För att Telia ska kunna hjälpa dig behöver de din gatuadress och ditt lägenhetsnummer (det som står på din lägenhetsdörr), så se till att ha detta tillhands när du kontaktar Telia.

Övrig support
För att få hjälp med övriga ärenden, till exempel vid frågor eller problem med bredbands- och TV-tjänsten, behöver du också kontakta Telias kundtjänst.

Andra bredbands-, TV-, och telefonileverantörer
Om du vill kan du använda dig av en annan leverantör än Telia, till exempel Com Hem, Tele2 eller liknande. Då behöver all kontakt ske med den leverantören du väljer. Bortse också från all information ovan. 

Kontaktuppgifter Telia
Telefon: 90-200