Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Nytt ekonomisystem möjliggör nya tjänster

16 november 2023 Som vi tidigare informerat om kommer HSB Stockholm att byta ekonomisystem den 1-3 december. Vi hoppas att det nya systemet ska upplevas som en förbättring för alla användare, och framförallt ser vi fram emot alla nya digitala tjänster bytet möjliggör.

Vårt mål är att kunna erbjuda dig som kund en trygg och framtidssäkrad förvaltning. Genom att byta ekonomisystem, där vi också skapar ett enhetligt system inom alla HSB-föreningar i landet, säkerställer vi att vi kan leverera en ekonomisk förvaltning av högsta kvalitet.

Då vi övergår till ett HSB-gemensamt ekonomisystem  så kommer även kontoplanen att ändras för att se likadan ut i hela Sverige, vilket innebär att vissa konton kommer att få nya namn. Du som användare kommer märka att det finns färre antal konton, och mer renodlade kategorier, men detta är inget som påverkar er brf-ekonomi på något sätt.

Utöver att ekonomisystemet i sig blir mer effektivt, så möjliggör det också nya smarta e-tjänster i Mitt HSB. Dessa tjänster kommer att lanseras löpande, och vi hoppas att de ska bidra till att underlätta styrelsearbetet ytterligare.

Några fördelar med vårt nya ekonomisystem:

    • Nyckeltal som blir lättare att jämföra med andra föreningar
    • Ny del i årsredovisningstjänsten för att hantera balans- och resultaträkning samt noter. Kommer på sikt att förenkla samverkan mellan styrelse, revisor och brf ekonom
    • Ett nytt budgetprogram som kommer göra det enklare för styrelsen att få en överblick över sitt budgetarbete
    • Nya tjänster för att hantera arvoden och utlägg, samt möjlighet att se vad som betalats ut i arvoden och löner   

 

Påminnelse om fakturastopp och deadline för attest 27 november

Vi vill återigen påminna om det kommande fakturastoppet, och att ni behöver ha attesterat alla leverantörsfakturor senast den 27 november. Se till att ni har attesterat samtliga fakturor i tid, för att vara säkra på att inga fakturor ligger obetalade i systemet innan tjänsten stängs ned.

Alla fakturor med förfallodatum t.o.m. 13 december betalas ut i den 29 november.
Alla fakturor med förfallodatum efter 13 december kommer att lagras och görs tillgängliga i attestflödet från den 5 december och betalas enligt ordinarie förfallodatum.