Information till dig som nyinflyttad!

Du är varmt välkommen och vi hoppas att även du kommer att trivas i vår förening. Vi som bor här tycker att det här är en trevlig förening med bra läge till både skolor, skog och kanalen.

Till dig som nyinflyttad medlem i bostadsrättsföreningen HSB Brunnby. I menyn till vänster finns lite praktisk information samt en checklista för dig som nyinflyttad.

Inom en så stor bostadsrättsförening är det viktigt att nya medlemmar sätter sig in i föreningens stadgar, dessa hittar ni under fliken Om förening->Stadgar.

I stadgarna kan du bland annat läsa om vad du själv ska och får åtgärda i din lägenhet samt vilka rättigheter och skyldigheter som gäller för dig som medlem. Om du/ni har frågor som rör boendet i föreningen så kontakta någon i styrelsen, vi hjälper gärna till!

Ny information skickas främst ut via mail (den mail som ni angett till styrelsen genom att maila era kontaktuppgifter till bokning@brunnbybrf.se). Information sätts även upp på anslagstavlorna vid soprummen och vid föreningshuset samt i viss mån på hemsidan. Vid behov kan styrelsen även lämna information i brevlådan. Informera styrelsen om ni har behov av att få skriftlig information även i brevlådan.

Du hittar mer information om föreningen och ditt/ert boende på den här hemsidan samt genom att logga in med BankID på MItt HSB via www.mitthsb.hsb.se.

Än en gång, varmt välkommen till föreningen!