Passersystem

Nyckel-taggar

Nyckel-taggarna ger tillgång till följande lokaler:

Återvinningsstationerna

Till återvinningsstationerna har boende tillgång hela tiden. För att passera in håller man fram sin nyckel-tag emot läsaren och när låset klickar till så kan man öppna dörren. Man behöver inte slå någon kod.

Trädgårdsförrådet

Boende har tillgång till trädgårdsförrådet vid Bjälösagatans garage. Dock måste man först gå till föreningslokalen och "ladda" sin nyckel-tagg med ett dygns behörighet för att kunna öppna trädgårdsförrådet. Detta gör man genom att hålla upp sin nyckel-tagg emot läsaren vid föreningslokalens dörr och vänta tills timglaset försvinner. Behörigheten gäller då i ett dygn. Vill man vid ett senare tillfälle komma in i trädgårdsförrådet så får man återigen gå till föreningslokalen och ladda en ny behöright som gäller i ett dygn. Det har satts upp på detta sätt så att om en nyckel-tagg skulle tappas bort så kan vi spärra den för tillgång till trädgårdsförrådet.