Sophantering

Vi källsorterar våra hushållssopor och returförpackningar slängs i vårt miljöhus. Föreningen har utökad källsortering - brännbart och kompostering.

Kärlhus

Föreningen har kärlhus utanför varje lägenhetsbyggnad för källsortering av brännbart och kompostering.Tänk på att inte kasta sopor i överfulla kärl. Påsar till komposterbart finns att hämta i miljöhuset. Kan även hämtas på returpunkten.

Källsortering och returförpackningar

Returförpackningar slängs i vårt miljöhus som finns vid Lanhagsgatan 13. Observera att inga grovsopor får slängas i miljöhuset. Grovsopor lämnas på returpunkten av dig som boende.

En container hyrs vanligtvis in under ett tillfälle per år, oftast på våren och placeras utanför miljöhuset. Då kan man passa på att städa ur förråden. Anslag kommer upp när det blir aktuellt.