Välkommen till HSB

HSB Malmö bygger 99 lägenheter i Limhamns Sjöstad

19 december 2016 Två veckor efter att försäljningen startat är över 30 procent av lägenheterna i HSB brf Kaptenen sålda. Det innebär byggstart av bostadsrättsföreningens 99 lägenheter.

- Vi är glada över det fantastiska gensvaret vi fått. Även om vi har haft många intresseanmälningar vågade vi inte hoppas att det skulle gå så snabb som det gjort att sälja de 30 lägenheter som krävs för att vi ska kunna byggstarta. Extra roligt är att alla köpare hitintills är bosparare hos HSB, säger Eva Georgsson, projektledare för HSB Malmö.

HSB brf Kaptenen består av tre huskroppar, två hus ut mot Glasbrukskajen och ett tredje som öppnar upp sig mot områdets park. Det bakre husets placering skiljer sig från övriga kvarter, något som Eva bedömer är en stor framgångsfaktor.
- Arkitekterna har sett till att de flesta lägenheterna har fria siktlinjer och balkonger i solsäkra lägen. Vi vet ju att de som vill bo vid vattnet också gärna vill se vattnet från sin bostad. Läget vid Glasbruksparken ger fria siktlinjerna både mot söder och väster, fortsätter Eva.

Försäljningen vänder sig än så länge till bosparare i HSBs förturskö. Under januari beräknas de eventuellt kvarvarande lägenheterna att släppas till den öppna marknaden.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 29 självständiga HSB-föreningar. Med drygt 45 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. HSB Malmö förvaltar 30 000 bostadsrätter och äger fler än 2 000 hyresrätter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

HSB Malmö utnämndes 2015 till Årets skånska företag inom förvaltning - för tredje året i rad och för fjärde gången sedan 2010.