Välkommen till HSB

HSB Bostad bland de bästa i branschen – tredje året i rad

08 februari 2018 ​HSB Bostad tar även 2017 plats på prispallen som delad tredjepristagare i branschmätningen av bostadsutvecklare med nöjdast kunder. Bakom utmärkelsen ligger ett långsiktigt och systematiskt arbete med att höja kundnöjdheten.

HSB Bostad tar även 2017 plats på prispallen som delad tredjepristagare i branschmätningen av bostadsutvecklare med nöjdast kunder. Bakom utmärkelsen ligger ett långsiktigt och systematiskt arbete med att höja kundnöjdheten.

Utmärkelsen kommer från den årliga kundundersökningen som genomförs i bostadsbranschen av Prognoscentret, mätningen omfattar kundnöjdheten i alla projekt som inflyttats under 2017.Tredjeplatsen i hela branschen fick HSB Bostad med ett NKI på 77. Branschindex för 2017 var 72. Faktorerna som mäts är bland annat den personliga servicen, pålitligheten när det gäller att leverera felfria bostäder samt bostadens kvalitet.

– Vi är mycket glada och framförallt stolta över att placera oss i topp 3 som bästa företag i branschen för tredje året i rad. Det påvisar att det långsiktiga kvalitetsarbetet med att öka kundnöjdheten i strävan att skapa attraktiva bostäder och boendemiljöer för HSBs medlemmar ger utdelning. Framgången bygger på engagerade medarbetare samt målmedvetet teamarbete, säger Peter Lundmark, affärsområdeschef försäljning och eftermarknad.

Utöver det placerade sig HSB Bostads projekt HSB brf Enen, som ligger nära Viksjö Centrum, på delad tredjeplats på tio i topp gällande bostadsprojekt med de nöjdaste bostadsköparna. HSB brf Enen är ett lugnt och naturnära boende som består av två femvåningshus med sammanlagt 53 lägenheter. Lägenhetsstorlekarna varierar mellan 1–4 rum och kök.

Prognoscentret, som utför branschens mätningar av kundnöjdhet, är ett oberoende marknadsanalysföretag och mer än 85 procent av alla nyproducerade bostadsrätter i Sverige ingår i undersökningen. De flesta företag som bygger bostadsrätter deltar i mätningen.

Undersökningen har genomförts i samarbete med branschens aktörer och grundas på närmare 10 000 svar från bostadsköpare. Prognoscentrets branschmätning följer allmän praxis inom nöjdhetsmätningar och resultaten är därmed jämförbara med NKI-värden från till exempel Svenskt Kvalitetsindex.

OM HSB BOSTAD

I över 90 år har HSB byggt nya bostäder och skapat det goda boendet. Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende tillsammans med våra ägare”.

www.hsb.se