Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

​HSB bygger nytt bostadsområde i Brottkärr

07 mars 2018 Efter 32 år ska HSB Göteborg bygga 46 bostadsrätter i småhus på ängen nära Stora Amundön i Brottkärr. Det står klart efter ett slutgiltigt beslut i Mark- och miljööverdomstolen.

-Äntligen! Det känns oerhört roligt att vi nu kan erbjuda HSB:s bosparare och medlemmar ett modernt boende med småskalig charm på allra bästa läge vid havet och småbåtshamnen i Brottkärr, säger Kristian Isberg, affärsområdeschef för nyproduktion på HSB Göteborg.

I maj 1986 köpte HSB Göteborg en stor bit mark i Brottkärr. Under de drygt 30 år som har passerat sedan dess har HSB byggt en bostadsrättsförening i området, brf Båtmansängen, och sålt en del av marken vidare. Men planen har hela tiden varit att bygga bostäder på ängen nära småbåtshamnen. Arbetet med detaljplan och planering av bostadshusen har pågått under många år, i dialog med kringboende grannar som har haft önskemål om att bevara sin utsikt och åtkomst till ängen.

Under åren har husen arbetats om med hänsyn till läget och de omkringboende, men bygglovet har ändå överklagats. Nu har alltså den sista instansen sagt sitt och godkänt bygglovet, ett beslut som inte går att överklaga.
-Det har varit en lång process med många olika inriktningar och önskemål. Det känns skönt att Mark- och miljööverdomstolen nu har lämnat sitt slutgiltiga besked och vi kan gå vidare och ta fram brf Amundö Äng, som jag tror kommer bli helt fantastisk med sin småskalighet och sitt enastående läge, säger Kristian Isberg.

Brf Amundö Äng kommer att bestå av 46 bostadsrätter, 2-5 rum och kök, belägna i parhus samt mindre flerfamiljshus, i två våningar. Husen ska målas i naturnära kulörer; falurött, grönt, brunt och grått och kommer att vara ”lantligt moderna” och omsorgsfullt utplacerade för att harmoniera med miljön.

Säljstart planeras till våren. Bosparare och medlemmar i HSB har som vanligt förtur i försäljningen.

Vid pressfrågor, kontakta
Carolina Andersson, presschef HSB Göteborg
E-post: carolina.andersson@hsb.se

Först i Sverige! HSB Göteborg är verifierat i hållbart samhällsansvar.
HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag och verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Idag är det 67 000 medlemmar som alla äger HSB Göteborg tillsammans. I samverkan skapas Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boende gemenskap. Och eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från övriga och ger också medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.