Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

HSB byggstartar brf Kungsvyn i Kungsängen

17 september 2018 HSB bygger 76 nya lägenheter, med milsvid sjöutsikt över Mälaren och närhet till bra kommunikationer.

Efter en lyckad säljstart där intresset för HSBs nya lägenheter i Kungsängen blev stort sätter HSB nu spaden i marken och byggstartar brf Kungsvyn.

– Vi ser att det har lättat på marknaden och att försäljningen börjar ta fart igen. Med förtroende från såväl köpare som våra ägare byggstartar vi det här attraktiva boendet i Kungsängen, säger Peter Lundmark, försäljningschef på HSB Bostad.

I HSB brf Kungsvyn bor man nära naturen, vatten och bad, samtidigt som det bara är 150 meter till Kungsängens centrum och pendeltågsstationen. Lägenheterna har bra siktlinjer, öppna ljusa rum med gott om fönster, varav de flesta har utblick mot vattnet. Alla lägenheter har balkong eller uteplats mot en stor grön gård som sluttar ner i riktning mot Mälaren, vilket ger vackra vyer över vattnet.

– Det är ett efterlängtat projekt, som kunder och medlemmar har väntat på i flera år. Nyproduktion är väldigt speciellt för många, eftersom man blir den första att flytta in och slipper sådant som borrhål och repade golv. Det går att sätta en egen prägel på bostaden och inredningen genom alla de tillval vi erbjuder och det är något våra medlemmar och kunder uppskattar, säger Anders Svensson, vd på HSB Stockholm.

Att köpa nyproduktion av HSB innebär att köpa en modern och funktionell lägenhet, som utformats med hänsyn till miljön och klimatet. HSB bygger hus med hållbara material av hög kvalitet. Det innebär också att man får mervärden som en trygg förening, en trygg boendemiljö, sociala mötesplatser och konstnärlig gestaltning.

HSB brf Kungsvyn
Antal: 76 lägenheter
Storlek: 1–5 rum och kök
Boyta: 31,5–99 kvm
Boendeform: Bostadsrättslägenhet i flerfamiljshus
Preliminär inflyttning: Hus 1–2 kvartal 3 2020, hus 3–4 kvartal 4 2020
Arkitekt: Amneby Forslund

Läs mer om HSB brf Kungsvyn

OM HSB BOSTAD
Under snart hundra år har HSB byggt nya bostäder och skapat "det goda boendet". Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende i samverkan med våra ägare”.

www.hsb.se