Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

SÄLJSTART AV HSBs BRF SILVERSKATTEN I SIGTUNA: RABATT TILL DE FÖRSTA KÖPARNA!

15 oktober 2019 Den 20 oktober säljstartar HSB sitt första nyproduktionsprojekt i Sigtuna. De 25 först bokade lägenheterna kommer att säljas med 50000 kronors rabatt, per rum! Bostadsrättsföreningen som HSB ska bygga heter brf Silverskatten och ska uppföras i den helt nya stadsdelen Sigtuna stadsängar. Föreningen består av unika lägenheter i charmiga kvarter med ett antal exklusiva vindslägenheter.

Den 20 oktober säljstartar HSB sitt första nyproduktionsprojekt i Sigtuna. Totalt ska 77 bostadsrättslägenheter uppföras i storlekar från 1–4 rok. Husen byggs i varierade höjder mellan 3–5 våningar. Lägenheterna har genomgående fina ljusinsläpp och sunda materialval samt planlösningar som är anpassningsbara för olika behov. Ett antal vindslägenheter planeras, vilka får en helt unik karaktär med möblerbara loft, stora takkupor och en generös rumshöjd.

– Sigtuna stadsängar, en helt ny stadsdel med målsättningen att vara Sveriges mest hållbara stadsdel, är ett mycket intressant område för oss. Hållbarhetsprofilen går hand i hand med HSBs grundidé om långsiktigt, hållbart boende. Därför är det extra roligt att kunna erbjuda dessa fina och unika bostäder till våra bosparare säger Catherina Fored, vd HSB Norra Stor-Stockholm.

Kvarteret är präglat av variation, här återfinns ett spännande taklandskap med takkupor och gröna tak vilket ger kvarteret en levande form och arkitektoniskt uttryck som samtalar med Sigtunas historiska stadskärna. I enlighet med Miljöbyggnad Silver och Sigtuna Stadsängars hållbarhetsmål kommer även HSB brf Silverskattens hus få solceller och en egen bilpool.

– Till säljstarten av HSBs första nyproduktionsprojekt i Sigtuna erbjuder vi en säljstartspremie till de som bokar en lägenhet först. Säljstartspremien innebär ett nedsatt pris på insatsen om 50 000 kronor per rum och gäller för de första 25 sålda lägenheterna, säger Peter Lundmark, affärsområdeschef för försäljning och eftermarknad på HSB Bostad.

Silverskatten är det perfekta boendet för den som söker ett läge med bra pendlingsmöjligheter och samtidigt vill bo i lugna trygga kvarter med charmig gammal bebyggelse där det är nära till skogsområden och natur.

– Vi är mycket glada över att få starta upp vårt första nyproduktionsprojekt i Sigtuna och få verka i kommunen, vi hoppas det blir det första av många, säger Catherina Fored.

Fakta HSB brf Silverskatten

Antal: 77
Storlek: 1–4 rum och kök
Boyta: 28–126,5 kvm
Boendeform: Bostadsrättslägenhet i flerfamiljshus
Säljstart: 20 oktober 2019
Preliminär inflyttning: Q1-3, 2022.
Arkitekt: Arkitektstudio Witte samt Tengbom Arkitekter

OM HSB BOSTAD

Under snart hundra år har HSB byggt nya bostäder och skapat "det goda boendet". Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län. HSB Bostads vision är att ”skapa framtidens bästa boende i samverkan med våra ägare”.

nyproduktion
bostadsrättsförening