Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

8 unga vuxna erbjuds utvecklande sommarjobb i idyllisk miljö

20 februari 2020 I sommar erbjuder HSB Skåne 8 unga personer ett utvecklande sommarjobb där ansvarsförmåga har hög prioritet. Som kolloledare på HSB Skånes sommarkollo får de anställda ta stort eget ansvar, vara med och bygga upp verksamheten och få möjlighet att lära sig nya saker, både av kollegor, barn och genom nya erfarenheter.

Under tre sommarveckor erbjuder HSB Skåne totalt 72 barn en genuin kolloupplevelse och till detta söks nu kollopersonal. Barnen som bjuds in till sommarkollot i idylliska Magnarp, i nordvästra Skåne, är mellan 9-12 år. Kollot pågår under veckorna 26-28 och ledarna får en gemensam introduktion i vecka 25.

Den som söker jobbet som kolloledare på HSB Skånes sommarkollo behöver ha fyllt 20 år och ha giltigt B-körkort. Tidigare erfarenheter som att ha arbetat med barn, kanske som fritidsledare, idrottsledare eller som ledare på något annat kollo är meriterande. Även pedagogisk utbildning och att vara verksam inom förskola eller skola eller ha arbetslivserfarenhet från vård och omsorg. I juni förväntas 8 ansvarsfulla personer med god initiativförmåga att driva sommarkolonin i Magnarp. Med sig vidare ut i arbetslivet får de anställda nya erfarenheter kring lagarbete, ansvarstagande och mängdvis med praktik i snabba beslut och initiativförmåga.

hsb skåne