HSB Malmös föreningsstämma 2024

12 april 2024

Torsdagen den 11 april 2024 höll HSB Malmö sin föreningsstämma på Eleda Stadion i Malmö. Av de nästan 200 deltagarna var 126 personer röstberättigade fullmäktigeledamöter.

Kent Andersson, HSB Malmös styrelseordförande, inledde stämman. Han fokuserade på föreningens framtid samt möjligheter, och lyfte bland annat planerna för samgåendet med HSB Göteborg.

– Under mina år i HSB Malmös styrelse har det alltid, på en nationell nivå och en lokal, varit en diskussion om storlek och struktur. Vi behöver större och starkare föreningar för att klara vår omvärld. Det här är ett samgående som ska ge oss mer HSB, säger Kent Andersson.

Michael Carlsson, vd, och Jonny Samuelsson, administrativ chef, sammanfattade det gångna verksamhetsåret och även föreningens finanser. Året präglades av en dyster omvärld, men trots det visar på en stabil förening med fortsatt ökat medlemskap.

Under kvällen beviljades styrelse och vd ansvarsfrihet och en motion avhandlades. Stämman gav förnyat förtroende till Kent Andersson, Cecilia Bothén och Christina Jahn som ledamöter i styrelsen.

HSB Malmös styrelse består av:

Kent Andersson, ordförande
Hasse Hajar, vice ordförande
Björn Andersson, ledamot
Annika Greij, ledamot
Cecilia Bothén, ledamot
Christina Jahn, ledamot
Mikael Kluge, ledamot
Monica Berggren, arbetstagarledamot
Markus Lehtonen, arbetstagarledamot
Linnea Råbratt, arbetstagarsuppleant

Det konstituerande styrelsemötet hålls måndagen den 15 april.

Protokollet publiceras inom kort på HSB Malmös hemsida.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 53 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.