Renoveringar i lägenheten

Ni som planerar köks- och badrumsrenoveringar eller andra renoveringar, kontakta alltid styrelsen i god tid innan renoveringen skall utföras. För vissa delar i lägenheten har föreningen underhållsansvar, det betyder att du som bostadsrättshavare inte har rätt att åtgärda eller förändra dessa delar. Föreningen har genom HSB egna avtal med hantverkare som utför de arbeten som föreningen är ansvarig för.

Du kan läsa mer om vad du får göra i lägenheten genom att klicka på länken här.

Att komma med yrkande på ersättning för utförda arbeten i efterhand är inte möjligt.

Lägenheten skall hållas i ett gott skick och de åtgärder som görs skall alltid utföras på ett fackmannamässigt sätt. Det är också viktigt att den firma som anlitas har nödvändiga certifikat för att utföra arbete på till exempel el, vatten och våtrum.