Övernattningslägenhet & föreningens lokal

Övernattningslägenheten och föreningslokalen ligger på Edsvägen 11b.

Föreningens lokal och övernattningslägenheten går under samma bokning, alltså bokas dessa samtidigt, även om du endast ska nyttja tex. övernattningslägenheten.

Övernattningslägenheten består av kök, två badrum och ett sovrum med två dubbelsängar. I övernattningslägenheten finns täcken, kuddar, mikro, kaffebryggare, städutrustning, tvål och toalettpapper. Hyresgästen får själv förse de sängar som används med örngott, påslakan och lakan samt medtaga handdukar.

Hyresgästen förbinder sig att följa föreningens förhållningsregler och ansvarar för att samtliga som vistas i övernattningslägenheten följer föreningens ordningsregler. Läs nedan.

Hyresgästen är vid hyrestidens början skyldig att till Föreningen anmäla bristande städning och/eller skador på övernattningslägenheten. Eventuella skador på lägenheten ska ersättas av hyresgästen. Hyresgästen svarar i det sammanhanget även för skador som orsakats av andra som vistats i övernattningslägenheten under hyrestiden.

Boka övernattningslägenheten och föreningslokalen:

Det kostar 200 kr/dygn (kostanden läggs på avgiftsavin från HSB). Du bokar genom Aptus-appen/portalen eller i tvättstugorna, ett dygn i taget, kl.11:00 -11:00, högst två dygn i sträck. För bokning av fler än två dygn, kontakta styrelsen på styrelsen.edet@gmail.com

Övernattningslägenheten kan endast bokas av en BRF Edets bostadsrättsinnehavare och hyresgäster, och kan bokas tidigast 3 månader innan man vill hyra.

Boka föreningslokalen:

Föreningslokalen kan bokas av andra än föreningens bostadsrättsinnehavare och hyresgäster för 1500 kr/dygn. Maila styrelsen.edet@gmail.com för bokning.

Förhållningsregler övernattningslägenheten:

-        Det ska vara tyst i lokalen från kl. 22:00.

-        Övernattningslägenheten är endast till för övernattning och får inte användas för fester eller andra tillställningar.

-        Med en bokning av övernattningslägenheten så godkänner man att hyran debiteras på nästkommande egna avgiftsdebitering och att man är fullt ansvarig för eventuella kostnader orsakade av hyrestagaren.

-        Inga djur är tillåtna i övernattningslägenheten.

-        Rökning är inte tillåtet i övernattningslägenheten.

-        Övernattningslägenheten skall vara städad och återlämnad senast klockan 11.00 på avlämningsdagen.

Städning:

Om lokalen inte är städad och återställd kl.11:00 på avlämningsdagen så kommer föreningen att debitera hyresgästen enligt städfirmans kostnader (kostnaden läggs på avgiftsavin från HSB).

-        Dammsug golv, stolar, soffor, sovrum och vid behov våttorka golvet.

-        Torka alla ytor så som diskbänk, fönster, bord och lampor.

-        Torka ur mikrovågsugn.

-        Diska och plocka in ren disk i skåpen.

-        Töm kylen och torka ur den.

-        Rengöra toalett, handfat, spegel, och golv på båda toaletter.

-        Gör rent i badrummet: toalett, dusch, handfat, spegel, golv.

-        Släck alla lampor och kontrollera att allt utom kylen i köket är avstängt

-        Ta ut sopor och sätt i nya soppåsar i kökets papperskorg och i badrummet.

Sovrum
    Kök