Till dig som är nyinflyttad

Välkommen till BRF Edet!

I vår förening så kommer det löpande information på tavlorna i trapphusen.

Det är uppskattat att tänka på sina grannar och att inte röka i lägenhet eller direkt utanför porten samt att man inte spelar hög musik eller väsnas efter kl.22,00

Tvättstuga finns i huslänga 1-5 på baksidan och det finns en på baksidan av huslänga 2-6 och bokning sker med din droppe till porten på tavlan i tvättstugan eller via aptus.sakerhetsintegrering.se/edet och du loggar in första gången med ditt lägenhetsnummer (5 siffror) och samma på lösenord vilket du i senare skede kan byta ut.

Det finns ett miljörum (vid basketplan) som man kan slänga kartong, plast, glas och brännbart men det är inte tillåtet att kasta möbler eller byggmateriel där. Då får man åka till SRV eller liknande och på Huddinge kommuns hemsida kan man beställa kort för att komma in på SRV återvinningsstationer kostnadsfritt.

Tv utbud har vi Basutbud via Tele2 men internet/bredband får man beställa själv.

Vi har varje vår och höst en Hantverksdag som vi gärna ser att ni deltar i, på dessa dagar så plockar vi fram våra sommarmöbler och planterar blommor så det ser fint ut utanför alla portar och på hösten tar vi bort dessa för att hålla alla saker fräscha till kommande säsong.

På hantverksdagarna beställer föreningen även en container så man kan slänga större föremål men dock inte EL/däck mm. Det sätts upp informationslappar i porten vilka datum som är planerade för detta.

Det finns en lekplats bakom huslänga 7-11 med grillplats och även en bouleplan bakom port 5 i skogsdungen. Det finns även bouleklot att låna dessa finns i förrådet som finns på gaveln av miljöhuset.

För parkeringplats och felanmälnignar kontaktar ni HSB Södertörn:
- Parkeringsplatser kan ni ställa er i kö för på ”MITT HSB”
- Felanmälan görs till HSB på tel. 08-608 68 00 eller via HSB Södertörns hemsida

Vill ni komma i kontakt med styrelsen? Maila styrelsen.edet@gmail.com

Vi hoppas ni skall trivas i vår fina förening och önskar er varmt välkomna.

Med vänliga hälsningar Styrelsen Brf Edet.