Laddstolpar

Information Laddstolpe för elbilsladdning

Information för våra medlemmar som går i tankarna om att byta till en elbil.

Det finns inget hinder längre då det går att ladda på hemmaplan.

Vår förening HSB brf Sätra har startat ett samarbete med företaget OPIGO som tillhandahåller en enkel helhetslösning för laddning av elbil. Vi har byggt om en av stolparna för motorvärmare vid huset för sopsortering till en laddstolpe för elbil.

För att få tillgång till tjänsten för laddning av elbil måste man skapa ett användarkonto hos OPIGO.

Hur gör man för att skapa ett användarkonto hos OPIGO och kunna börja ladda?

1. Skapa ett användarkonto genom att gå in på www.opigo.se gå in under befinlig kund klicka på "logga in / beställ tagg" klicka på "skapa konto" och fyll i de uppgifter som krävs för registrering.

Vårt Anläggnigs ID är 1801

2. När du fått din RFID-tagg levererad hem till dig är den förprogrammerad och redo att börja användas.

3. "Blippa" din tagg på laddarens RFID-läsare som finns på framsidan av laddningsstationen för att verifiera din behörighet, anslut sedan det fordon du vill ladda till laddningsstationen.

4. Laddningen startar och du kommer per automatik att bli debiterad för den el du förbrukar samt månadskostnad för tjänsten. Som användare kan du ladda ner EVcore appen och via den finns all information samlat. Se faktisk förbrukning innevarande månad, mina betalningar och mina fordon. Laddningnen startas enklast men en RFID-tagg eller direkt i EVcore appen.

5. Företaget OPIGO har support dygnet runt på telefon 010 207 00 24

Laddare ger 11 kWh och det tar ca 5 timmar att ladda bilen.

Vad kostar det att använda denna laddningstjänst för att ladda sin elbil?

Tjänsten har en månadskostnad på 25kr + en kostnad per kWh på 1.70kr ink moms.

Mer information om företaget OPIGO och deras tjänster finns på deras hemsida www.opigo.se