Om föreningen

Brf Ängsö äger flera flerfamiljshus i Farsta Strand som är formerade kring fyra gårdar: Västergården, Mittgården, Östergården och Södergården. Brf Ängsö köpte fastigheterna av HSB i november 2007 och omfattar sammanlagt 258 lägenheter och 10 lokaler.

På varje gård  finns det lekutrustning för de mindre barnen, grillplatser, utebänkar och pelgoror. Föreningen äger även ett parkeringshus som är beläget bredvid Västergården. Garageplatser för bilar och motorcyklar kan hyras till förmånligt pris av medlemmar i föreningen. Det finns också parkeringsplatser på markplan.

I Farsta Strand finns det matbutiker och pizzeria. Det är nära till kommunala färdmedel som t-bana, pendeltåg och bussar. Till Farsta Centrum tar det ett par minuter med tunnelbana eller 10–15 min till fots. Det finns också skolor och förskolor i närheten.

Söder om bostadsområdet finns sjön Magelungen med bad- och rekreationsmöjligheter samt Ågesta friluftsområde med golfbana och motionsspår.