Välkommen!

Varmt välkommen till HSB Brf Brända Tvätten – den trevliga bostadsrättsföreningen med det fantastiska läget mitt i Stockholm, ändå nära natur och vatten. I kvarteret runt den gemensamma gården finns 74 lägenheter, från tvåor till femmor, fördelade på sex portar.
Fasad

På vår hemsida hittar ni viktig information som rör ert boende, t.ex. underhållsansvar, trivselregler, stadgar, laddplatser med mera.

Nyhetsbrev

Anmäl era e-postadresser till styrelsen, brandatvatten@gmail.com, så att ni inte missar våra utskick om föreningens gemensamma aktiviteter och annan aktuell information om t.ex. pågående/kommande arbeten i fastigheten. Vi sätter också upp aktuell boendeinformation på anslagstavlorna ovanför brevlådorna.

Gemensamma aktiviteter

Varje vår och höst ordnar vi gårdsstädning som avslutas med lättare förtäring. En annan årlig tradition är föreningens 1:a adventsglögg med julgransresning.

Ombyggnad och renovering

Kontakta styrelsen om ni planerar ombyggnad i er lägenhet. Det är inte tillåtet att göra förändringar som påverkar ventilations- och avloppssystemet. Huvudkranen för vattenavstängning till er lägenhet finns bakom dörren i trapphuset märkt Vatten/Värme. Dörren dit öppnas med den s.k. hushållsnyckeln, d.v.s. en nyckel vars serienummer inkluderar bokstaven H. Kontakta i första hand er säljare om ni inte erhållit en korrekt uppsättning nycklar och nyckelbrickor.

Föreningsstämma

Ordinarie föreningsstämma hålls som regel i mitten/slutet av maj varje år, då är det viktigt att så många som möjligt kommer.

Matavfall

I föreningen har vi insamling av matavfall. Matavfallet läggs i bruna papperspåsar och slängs i särskilda kärl i soprummet. Kontakta styrelsen för att erhålla ett startkit om er lägenhet saknar påshållare och påsar för matavfall.

Mer information om ditt boende finns i lägenhetspärmen, som hör till din lägenhet.

Parkeringsplatser

Föreningen disponerar 45 parkeringsplatser i garaget under kvarteret.
För intresseanmälan, kontakta HSB Servicecenter.
Tel: 010-442 11 00.
E-post: servicecenter.stockholm@hsb.se

Du är välkommen att engagera dig i föreningen!

Läs mer om oss under fliken Kontakta styrelsen.

Hör av dig till styrelsen om du har frågor eller synpunkter!

Styrelsen har en postlåda på Jägargatan 3 och ett mötesrum på Tantogatan 17 med ingång från gården (markplan). Enklaste sättet att nå oss är dock att mejla.

Med vänlig hälsning
Styrelsen