Åttingen

Åttingen är föreningens festlokal. Åttingen kan användas till fester, kamratträffar, o.s.v. Den har ett litet kök och plats för högst sextio ätande gäster i salen – då sitter man ganska tätt! Det lilla köket ger dock begränsade möjligheter att laga mat. Att steka är inte tillåtet.
Åttingens adress är Reimersholmsgatan 45.

Vem får hyra Åttingen?

Boende i föreningen

Styrelserna i bostadsrättsföreningarna på ön för stämmor och informationsmöten till sina medlemmar

HPR, Kulturkommittén och Hållbara Reimersholme

Högalids församling i samband med kyrkovalet

Våra lokalhyresgäster

Örnsbergs kanotsällskap

Som förhyrare måste du vara myndig och ha kontinuerlig tillsyn. Förhyraren ansvarar för att regler om hänsyn mm följs.

Bokning och betalning

Bokning får bara vara för 1 dygn i taget och med 14 dagars intervall.

Man får göra max 2 bokningar åt gången (undantag gäller för HPR).

Bokning görs per mejl till maskinisten@branneriet.se och är bindande. Avbokning görs per mejl senast en vecka före bokad tidpunkt. Betalning görs på månadsavin för första månaden i efterföljande kvartal.

Om avbokning sker mindre än en vecka före avtalat hyresdatum tas ändå full avgift ut.

Om förhyraren ej betalar enligt reglerna kan styrelsen vägra honom/henne ytterligare förhyrning.

Hyra

Boende i föreningen 250 kr per dag.

Övriga bostadsrättsföreningar på ön 500 kr.

HPR, Kulturkommittén och Örnsbergs kanotsällskap betalar samma som boende.

Högalids församling har betalat 1 000 kr vid varje tillfälle och då har de haft tillgång till lokalen lördag/söndag.

Lokalhyresgäster 800 kr per dag

Regler om hänsyn mm

Pentryt saknar evakueringsfläkt varför brandlarm lätt utlöses vid stekning. Skulle det ske kommer de kostnader som förorsakas föreningen att debiteras den som hyrt lokalen. Enklare matlagning och uppvärmning går bra men stekning är således inte tillåtet.

Kontrollera städning före och efter användning av lokalen. Tänk på närboende och håll därför dörrarna stängda när du har musik i Åttingen. Aktiviteterna ska avslutas och gästerna ska ha lämnat Åttingen senast kl. 01.00. Allt sådant får man besked om i det skriftliga avtalet då man hyr lokalen hos maskinisten.

Notera speciellt att många lägenheter har fönster mot Åttingen, så respektera tystnad utanför Åttingen efter kl. 22 på kvällarna. Alltså gäller det att inte låta dörrarna stå öppna när ljudnivån är hög!

Notera även föreningens marschallförbud. Det betyder att du inte kan använda marschaller utanför Åttingen. Vi har några gånger för mycket fått sanera utspilld stearin på mark och vägg.

Den som vid något tillfälle har speciella behov eller önskemål rörande utnyttjande av Åttingen kan skriva till styrelsen för begäran av tillstånd eller dispens.