Gästrum

Föreningen har tre rum för uthyrning till sina medlemmar. 2018 genomgick hela lägenheten med toaletter, dusch och pentry en omfattande renovering.
Avgiften är per natt för rummet med 2 sängar 200 kr, för 4 sängar 300 kr och för 5 sängar 400 kr.

Föreningens gästrum är så eftertraktade att det vanligtvis är kö till dem. Rummen bokas hos maskinist och hyrs endast ut till boende i Bränneriet. Vill du boka så var ute i god tid.
Städning sker av den som hyr. Det gäller även de gemensamma ytorna inklusive WC och dusch. Sänglinne, handdukar etc. får man hålla med själv, som på vandrarhem. OBS Sopor ska tas med och slängs i sopnedkast i trapphuset!
Rummen ligger intill och över lägenheter så notera och respektera detta.
Rummen är till för att sova över i och inte för någon fest. Rökning är inte tillåten, inte ens vid öppet fönster. Husdjur är heller inte tillåtna på grund av allergirisker.

Förutom att det alltid ska vara lugnt i gästrummen så gäller också regeln om tystnad efter kl. 22 och sovtystnad efter kl. 23.

REGLER för uthyrning

• Bokning görs via mejl till: maskinisten@branneriet.se
  • Man får boka högst två rum (ett stort + ett litet) samtidigt. 
  • Bokning får ske högst tre dygn i följd och med lägst 14 dagars intervall. 
  • Man får ha högst två bokningar åt gången. 
  • Betalning ske genom debitering på månadsavin i kvartalet efter förhyrningen 
  • Eventuell avbokning ska ske senast en vecka före bokningen. Annars debiteras avgiften. Avbokning sker till maskinisten@branneriet.se  
  • Om avbokning sker mindre än en vecka före första hyrdatum tas ändå full avgift ut, om uthyrning till annan boende ej kunnat ske. Någon aktiv sökning görs inte. 
  • Om betalning ej sker enligt reglerna kan styrelsen vägra vidare förhyrning.

Om man vid något tillfälle har särskilda önskemål kan man skriva till styrelsen och begära dispens.

Gästrumsdelen är utrustad i typisk vandrarhemsstandard och avsedd för något dygns övernattning. Pentryt har inte fläkt och lämpar sig enbart för enkel uppvärmning. Dammsugare finns i städskåpet.

Planritning över gästrumslägenheten
    Hallen från entrén med matbordet i fonden
    Pentryt med städskåp till höger och sidobord med köksredskap. I rad på höger sida från dörren två toaletter och två duschrum.
    Gästrum 1 med fem sängar varav två i våningssäng
    Gästrum två med fyra sängar varav två i våningssäng
    Gästrum tre med en dubbelsäng
    Matbordet med plats för åtta personer