Om Föreningen

Brf Dalen finns belägen i den vackra skärgårdsmiljön på Värmdö, ca 20 minuter utanför Stockholm. Brf Dalen färdigställdes 1992/93 och är belägen i Värmdös centrala delar

I områdets närhet finns daghem, förskola samt grundskola (1-9), fotbollsplan inom 300 m.

Precis söder om vårt område ligger den vackra skogen med mjuka promenadslingor och Kvarnsjön.

• Det är tio minuters gångväg till Mölnviks expanderande skärgårdscentrum med mataffärer, restauranger, klädbutiker m.m.
  • Det är tjugo minuters gångväg till Gustavsbergs centrum där det finns bibliotek, simhall, tennishall,  ishockeyplaner, restauranger mm.
  • Till Gustavsbergs hamn, där man hittar konst, kulturupplevelser och restauranger, tar det också tjugo minuter till fots.

Området består av 110 lägenheter i varierande storlek 1,2,3 och fyror uppförda som radhus. Föreningen förfogar även över övernattningslägenhet, föreningslokal och grovtvättstuga för medlemmars användning. Det finns också en p-plats per lägenhet och ett fåtal gästparkeringar.

I föreningslokalen finns plats för sammankomster för grupper om ca 50 personer.

Föreningens ekonomi är god och vi arbetar ständigt på att förbättra den.

Området ligger i anslutning till ett flertal busslinjer,
med en restid till Slussen på runt 34 minuter.

Varje bostadsrättslägenhet har fiberanslutet bredband.

Fastighetsbeteckningen är Ösby 1:205 och Ösby 1:206 i Värmdö Kommun.

Brf Dalen ingår i samfällighetsföreningen för Holmviksskogen tillsammans med Brf Eken och Brf Bergmossen.