Hitta hit!

Buss 474 är det som gäller för att besöka oss då den går väldigt ofta och stannar precis nedanför.

För resande med buss: Skriv in Holmviksskogen som hållplats på SL. Kommer du från Stockholm så följer du den asfalterade gången upp i området bakåt i bussens färdriktning. Ifall du kommer från Hemmesta så går du över övergångstället och sedan upp i området.

För resande med bil: Kör 222an från Stockholm tills du ser ICA Maxi Värmdö, ta andra avfarten mot Gustavsberg i rondellen. Därefter kör du rakt fram i de följande två rondellerna och sväng sedan till vänster efter ca en km innan fyren. Uppför backen och första till vänster så har du området där. Besöksparkeringar finner du på de första två parkeringsinfarterna till höger längst in. Det finns också besöksparkeringar i början av vägen och vid förskolan. P-automat gäller.

För resande med cykel: Följ cykelvägarna skyltade mot Gustavsberg från Stockholm. Cykelvägen går längs med värmdövägen och delar av sträckan är väldigt vackra. Det tar ca en timme att cykla för normala cyklister enkel resa, då kan man gå i uppförsbackar om man vill. När man kommit fram till kyrkan cyklar man mot runda huset, sedan är det uppför backen och kanske 2 km fram till fyren på högra sidan. Till sist uppför backen och vid första avfarten till vänster börjar området.