Felanmälan

Fel i lägenheter, allmänna utrymmen och utvändiga fel som ni upptäcker lämnas till HSB. På så sätt loggas alla fel och vi tar sen eventuella garantifel vidare till entreprenören.

VID BRAND, OLYCKSFALL ELLER BEHOV AV POLIS RING 112.

Felanmälan för fastigheten inkl. garaget

Ser du en trasig lampa, är det fel på entrédörren till trapphuset eller upptäcker du andra fel som föreningen ansvarar för enligt föreningens gällande stadgar anmäls detta direkt till HSB Stockholm

För ytterligare info se https://www.hsb.se/stockholm/om-hsb/kontakt/felanmalan-info/

Akuta driftstörningar som inträffar övrig tid

HSB Jour: 08-695 00 00

Med akuta ärenden avses fel så som vattenläckage, stopp i avloppet eller strömavbrott. I fall felet beror på medlemmen själv eller felaktig utrustning tillhörande medlemmen kan denne bli betalningsskyldig för utryckningen.

Vid driftstörning och stopp av hiss 
Kone:  0771-50 00 00 (knappval 1). Öppet dygnet runt. 

Vid fall som inte är brådskande: felanmalan@kone.com

Felanmälan forcerad ventilation
Anmäls till styrelsen

E-post: styrelsen@brfdiktaren.se 

TV, bredband och IP-telefoni

Tele2: 90 222

Driftstatus & felsökning: https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok