Föreningslokalen

Brf Ekhammar har ett kvartershus på Mullbärsstigen 35. Där finns en föreningslokal som används för olika aktiviteter. Gratis utlåning av festlokalen skapar trivsel för alla boende. Föreningens alla medlemmar har möjlighet att utan kostnad låna lokalen för privata fester och olika sammankomster med vänner, grannar och familjemedlemmar. Det ger en samhörighetskänsla och skapar vi-anda vilket bidrar till ökad trivsel.

I föreningslokalen brukar styrelsen hålla föreningens årsstämmor, budgetinformationsmöten, infoträffar och andra medlemsmöten.

Föreningens medlemmar använder lokalen för olika aktivitetsträffar som gårdsfester, adventsfika, jul- och nyårsfest, pysseleftermiddag för föräldrar och barn eller barnkalas för de minsta. En vardagsmotionsintresserad grupp pensionärer brukar träna i lokalen varje vecka, en textilgrupp brukar mötas här eller anordnar olika kurser och den fristående medlemsföreningen Ekhammars Veteraner har sina regelbundna sammankomster och fikaträffar där. Luciasammankomst, påskpyssel, kräftskiva, hamburgerfest, kafferep eller knytkalas är andra exempel på vad medlemmarna brukar arrangera här. Tillsammans med vänner och grannar kan vem som helst av medlemmarna arrangera aktiviteter som att spela brädspel eller kortlekar, sy, sticka och virka, hålla en bokcirkel, dansa linedansen, och liknande. Det är bara fantasin som sätter gränser för var man gillar att göra på fritiden. Alla vi människor är individer och har därför olika intressen och hobbys. För bostadsrättsföreningen är det viktigt att alla medlemmar har har tillgång till en fritidslokal att låna för sina aktiviteter där de kan trivas tillsammans.

Vill du låna lokalen? Det är, som sagt, gratis men du betalar en depositionsavgift på 500:- kronor som du får tillbaka när du har återlämnat lokalen oskadd och välstädad. I lokalen finns många bord och stolar en filmduk och hörapparatanläggning. Dessutom finns här ett välutrustat kök med spis, kyl och annan köksutrustning. Alla som lånar lokalen städar den noga efter sig.

Kontakta föreningens utlånare, de berättar mer. Telefonnummer och kontaktuppgifter till dem hånger i den ingladase anslagstavlan i ditt trapphus.

Föreningens medlemmar genomför olika aktiviteter i föreningslokalen
    Loppis i kvartershuset.jpg
    Kräftskiva.jpg
    Till grillplatsen utanför festlokalen kan man låna en solparasoll.jpg